czwartek, 14 grudnia 2017

SŁODKIE KULECZKI Z GOFIO

Czas na kulinarną inspirację zaczerpniętą z Hiszpanii, a dokładniej z mojej ukochanej Fuerteventury. Wielokrotnie odwiedzałam Wyspy Kanaryjskie, ale gofio odkryłam dopiero podczas ostatniego pobytu w tym miejscu. Znalazłam ten składnik w jednym z wegańskich smakołyków zakupionych w uroczej kawiarence. Zakochana w smaku słodkich kuleczek zaczęłam dociekać z czego zostały wykonane. Jednym ze składników było właśnie gofio, czyli mąka z prażonych ziaren pszenicy, jęczmienia i żyta. Niestety wśród innych komponentów znalazły się też biały cukier i olej (podejrzewam, że mógł być palmowy). Nic tylko przyrządzić własne, zdrowsze gofio, połączyć z olejem (zdrowszym, bo kokosowym nierafinowanym) i słodem typu syrop z agawy! Dla mnie to rewelacyjna kombinacja smakowa. Do wykonania gofio użyłam komosy ryżowej i orkiszu. Owe ziarna podprażyłam i zmieliłam na mąkę, uzyskując ciasteczkową w smaku bazę do słodkich kuleczek. Polecam!

Nie są one może fanatycznie zdrowe, bo ziarna powinno się moczyć i najlepiej nie łączyć z tłuszczami, ale gotuję i piekę nie tylko dla siebie, a przede wszystkim dla dzieci. Ich radość z domowych smakołyków przypominających te, które jedzą pozostałe dzieci jest dla mnie bardzo ważna... Emocje są wszystkim! Warto dbać, aby towarzyszyły nam i naszym bliskim tylko te pozytywne. ❤







Składniki na 20 kuleczek:

1 szklanka quinoa,
3/4 szklanki orkiszu,
3 łyżki ciepłej wody,
7 łyżek rozpuszczonego oleju kokosowego RAW,y
5 łyżek syropu z agawy, klonowego lub innego słodu. 

Wykonanie:

Komosę i orkisz prażymy na patelni lub w piekarniku. Po wystudzeniu mielimy na pył/mąkę. Dodajemy wodę,  olej i słód. Wszystko mieszamy, łączymy. Następnie formujemy kuleczki. Umieszczamy w lodówce na minimum 30 minut. Ewentualnie posypujemy kakao lub karobem. Smacznego! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz