poniedziałek, 20 marca 2017

BEZGLUTENOWE WEGAŃSKIE NALEŚNIKI Z FARSZEM FASOLOWO - WARZYWNYM

Dziś miałam ochotę na coś a'la burrito. Zamiast pszenicznej tortilli przyrządziłam bezglutenowe naleśniki. W daniu tym też na próżno szukać mięsa, nie dodałam również ryżu. Wyszła mi ... hmmm... moja domowa, pyszna i zdrowa wersja burrito. Zjadłam jej łagodną postać, mój mąż dodał chilli w celu wyostrzenia smaku. A Wy lubicie łagodne czy pikantne dania?





Składniki na 7 sztuk:

naleśniki:

0,5 szklanki kaszy gryczanej niepalonej,
0,5 szklanki kaszy jaglanej,
0,5 szklanki quinoa,
woda,
3/4 łyżeczki soli,
1/4 łyżeczki pieprzu.

farsz:

1 szklanka białej lub czerwonej fasoli,
1,5 dużej marchewki,
1 czerwona papryka,
1 czerwona cebula,
1/2 szklanki passaty pomidorowej,
1 łyżeczka kminku mielonego,
1 łyżeczka papryki wędzonej,
1 łyżeczka natki pietruszki,
1 łyżeczka soli,
1/2 łyżeczki pieprzu cayenne,
olej kokosowy do smażenia.

Wykonanie:

Kaszę jaglaną, gryczaną i quinoa moczymy przez noc. Rano odcedzamy, przepłukujemy obficie wodą. Umieszczamy w kielichu blendera i zalewamy wodą na wysokość 1 cm ponad poziom kasz i quinoa. Dodajemy sól, pieprz i blendujemy na gładką masę naleśnikową. Patelnię rozgrzewamy na maxa, do czerwoności :-). Wylewamy porcję ciasta na rozgrzaną patelnię i smażymy z obu stron (przewracamy na drugą stronę, gdy brzegi ciasta zaczną odchodzić od patelni).

Fasolę moczymy przez noc. Gotujemy do miękkości w świeżej wodzie. Marchewkę kroimy na słupki, cebulę i paprykę na kosteczkę. Warzywa podsmażamy na patelni, dolewamy odrobinkę wody i dusimy do miękkości. Dodajemy passatę pomidorową i przyprawy i gotujemy przez 5 minut. 

Na naleśniki wykładamy farsz i zawijamy. Podajemy z ulubioną surówką. Smacznego!