piątek, 24 marca 2023

ZIEMNIAKI Z BRUKSELKĄ

 "Nie mam pomysłu na obiad", "Nie mam składników na obiad"  - często moja rodzina to ode mnie słyszy. Jaka jest ich reakcja? Porozumiewawcze uśmieszki. Dlaczego? Bo wiedzą, że po takich tekstach zaserwuje im pyszny obiad. Tak właśnie jest! Najprostsze, więc najpyszniejsze, najsmaczniejsze, bo najprostsze - takie dania wychodzą przy pustych szafkach, lodówce i spiżarce oraz braku chęci na uzupełnienie zapasów, tj. wyjazd do sklepu. 

Nie chciałam po raz kolejny gotować barszczyku, ogórkowej czy kapuśniaku, dlatego rozpoczęłam poszukiwania składników na inny obiad. Znalazłam ziemniaki, kawałeczek selera, trochę ryżu i ...kilka główek brukselek! Te ostatnie znalazłam w ogrodzie na grządkach, przetrwały zimę!












Składniki na 4 porcje:

4 ziemniaki,
8 brukselek,
1/4 bulwy selera,
garść ziaren słoneczka łuskanego,
roślinna kostka bulionowa, 
przyprawy:
papryka czerwona (1 łyżeczka),
czosnek w proszku (1 łyżeczka),
cebula suszona sproszkowana (1 łyżeczka),
gałka muszkatołowa (1/4 łyżeczki),
sól (1 łyżeczka),
pieprz (1/4 łyżeczki).

Wykonanie:

Ziemniaki i selera obieramy i kroimy w kostkę. Zalewamy 1200ml wody i gotujemy z kostką bulionową. Pod koniec gotowania Dodajemy przekrojone na połówki brukselki. Gotujemy jeszcze 5-10 minut, a następnie przyprawiamy i serwujemy z ryżem lub solo posypane ziarnami słonecznika. Smacznego!



2 komentarze:

  1. Cudowny przepis! Uwielbiam ziemniaki, a po przeczytaniu tego wpisu z pewnością wypróbuję nową kombinację z brukselką. Wydaje się być to smaczne i zdrowe danie, które idealnie wpisuje się w moją próbę jedzenia bardziej zbilansowanej diety. Dzięki za inspirację do kulinarnych eksperymentów! 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Super przepis! Brukselka może być naprawdę smaczna :)

    OdpowiedzUsuń