czwartek, 23 czerwca 2016

WITARIAŃSKIE SPAGHETTI Z CUKINII

Przeglądając przepisy na wegańskie i witariańskie dania, niejednokrotnie natrafiałam na makaron z cukinii. Jakoś nie przemawiał on do mnie. Wydawało mi się, że jego smak nie może przypominać pszenicznego makaronu. A jednak! Nitki z cukinii smakują podobnie do makaronu i, jak dla mnie, są dużo pyszniejsze. Nie do wiary, że można jeść bardzo smaczny, zdrowy MAKARON będąc na diecie witariańskiej. Surowe dania coraz bardziej mnie przekonują do przejścia na ten styl żywienia. Czuję się po nich świetnie, dają mi duży "zastrzyk" energii nie obciążając układu trawiennego, i, o dziwo, sycą mnie! 

Baaardzo polecam wypróbować poniższy przepis!





Składniki na 1 dużą porcję:

1 cukinia,
pół awokado,
pół cebuli,
3 łodygi świeżego koperku,
kilka liści rukwi wodnej,
1 łyżka oliwy,
2 ząbki czosnku,
1 łyżka zmielonych orzechów włoskich,
pół łyżeczki chilli,
łyżeczka suszonej bazylii,
sól i pieprz do smaku. (u mnie - po szczypcie).

Wykonanie:

Awokado rozgniatamy widelcem, dodajemy oliwę, czosnek przeciśnięty przez praskę, orzechy, przyprawy i wszystko mieszamy. Cukinię obieramy nożykiem Julienne lub przepuszczamy przez spiralizer do warzyw. Mieszamy z sosem z awokado, a następnie dodajemy pokrojoną cebulę i liście rukwi. 

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz