niedziela, 3 lipca 2016

SUROWA TARTA KOKOSOWO-OWSIANA Z NADZIENIEM Z AWOKADO I KAROBU



Przy niedzieli miło uraczyć rodzinkę słodkim deserem. Ciasto było nieplanowane, więc składniki nie będą wyszukane. Przygotowałam je z tego, co zawsze mam w domu, czyli: płatków kokosowych, awokado, bezglutenowych płatków owsianych, karobu, daktyli i oleju kokosowego. Ta kombinacja okazała się przepyszna, stworzyła jedno z moich najlepszych ciast. Wiem, że niektórzy nie zalecają łączenia tłuszczy z cukrami. Osobiście nie boję się tego połączenia, bo nie wywołuje u mnie złego samopoczucia. Wręcz przeciwnie - taki deser zawsze poprawia mi nastrój i czuję się po nim świetnie. Zachęcam do obserwacji własnego ciała po poszczególnych produktach i kombinacjach. Z czasem wyczujecie, co jest dla Was najlepszym "paliwem", jakie pożywienie Was utrzymuje w zdrowiu, uzdrawia i upiększa. 

Jak widać na załączonym zdjęciu, moja córeczka nie pozwala mi zadbać o piękne ujęcia. Towarzyszy  mi (czasem troszkę przeszkadza) w wykonywaniu potraw i ich fotografowaniu. Ale nie o piękne zdjęcia tu chodzi, a o przekaz, że odpowiednio zrównoważona dieta wegańska jest doskonała dla człowieka w każdym wieku, przy każdej formie aktywności: małego dziecka (patrz: moja Jagódka), kobiety karmiącej piersią (ja)  lub bardzo aktywnego fizycznie  -  uczestnika ultramaratonów (patrz: mój mąż).


Składniki na formę o średnicy 23 cm:

Spód:
1 szklanka surowych płatków kokosowych,
1 szklanka bezglutenowych płatków owsianych,
5 suszonych daktyli,
5 łyżek rozpuszczonego oleju kokosowego (nierafinowanego).

Nadzienie:
1 awokado,
7 łyżek karobu,
2 łyżki oleju kokosowego,
1 łyżeczka wanilii,
1 łyżka syropu klonowego.

Do dekoracji:
garść malin i porzeczek.

Wykonanie:

Płatki kokosowe i owsiane blendujemy na mąkę. Dodajemy daktyle i znowu blendujemy. Mieszamy z olejem kokosowym. Tak przygotowanym ciastem wylepiamy formę (uprzednio wyłożoną folią spożywczą). Wkładamy do zamrażarnika i zabieramy się za przygotowywanie nadzienia.

Awokado rozgniatamy widelcem, a następnie mieszamy z karobem i resztą składników, aż do uzyskania gładkiej masy. Wykładamy na owsiano-kokosowy spód, dekorujemy owocami. Ciasto wkładamy do lodówki. Jest gotowe do krojenia po upływie 30 minut. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz