czwartek, 25 sierpnia 2016

PIECZONE PIEROGI ORKISZOWE Z SOCZEWICĄ

Kto nie lubi pierogów? Nasza rodzina do takich osób na pewno nie należy. Odkąd mamy dziecko, jadamy je niezwykle rzadko, bo brakuje nam czasu na ich wykonanie. Jednak wielka tęsknota za ich smakiem zaowocowała przepysznym obiadem w postaci pierogów właśnie. 

Kiedy byłam wszystkożercą, moimi ulubionym nadzieniem do pierogów było ... mięso. Roślinną alternatywą dla takiego farszu jest soczewica. Muszę przyznać, że pierogi mięsne nie umywają się smakowo do wegańskich z soczewicą. Pierogi te postanowiłam upiec, bowiem brak wprawy w ich lepieniu spowodował, że nie były one idealnie zwarte i bałam się, że w wodzie się rozpadną. 

Nie będę oszukiwać, że wykonanie ich zajęło mi mało czasu i było lekkie. Ciasto ze skiełkowanego orkiszu jest mało elastyczne, dlatego pierogi lepi się dłużej i ciężej. Chyba, że to po prostu mój brak doświadczenia w lepieniu pierogów. ;-) Wierzę, że następnym razem pójdzie mi dużo sprawniej. Najważniejsze, że danie wyszło przepyszne, przerosło moje oczekiwania. Zjedliśmy całą blachę pierożków w mgnieniu oka. Polecam baaaaaaaardzo!!!






Składniki na 28 sztuk:

ciasto:
1,5 szklanki mąki ze skiełkowanych ziaren orkiszu,
100 ml wody,
1/2 łyżeczki soli.

farsz:
2,5 szklanki ugotowanej soczewicy (zielonej lub brązowej),
2 cebule,
4-5 ząbków czosnku,
1 łyżeczka kminku mielonego,
1 łyżeczka suszonej natki pietruszki,
1 łyżeczka majeranku,
1 łyżeczka soli himalajskiej,
1/2 łyżeczki pieprzu czarnego,
1/4 łyżeczki cząbru.

Wykonanie:

Soczewicę moczymy na noc, rano odcedzamy, przepłukujemy i zalewamy wodą na wysokość 0,5 cm ponad poziom soczewicy. Gotujemy przez 15 minut. 
Cebulę podsmażamy. Dodajemy do soczewicy wraz z przyprawami i przeciśniętym przez praskę czosnkiem. Wszystko blendujemy przy pomocy ręcznego blendera.

W misce umieszczamy mąkę i sól, mieszamy. Dolewamy gorącą wodę i pozostawiamy na kilka minut. Następnie mieszamy i wyrabiamy ciasto. Wałkujemy na cieniutki placek. Wycinamy szklanką kółka o średnicy 7cm. Na każde kółko nakładamy łyżeczkę farszu i lepimy pierożka. Pierogi układamy na blaszce i pieczemy 25 minut w temperaturze 190 stopni. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz