wtorek, 8 listopada 2016

KROKIETY Z KAPUSTĄ I GRZYBAMI (BEZGLUTENOWE, WEGAŃSKIE)

Dopiero początek listopada, a ja już czynię przedświąteczne treningi kulinarne. Czekają mnie święta z dala od rodzinnego domu, więc na mamusine pierogi, krokiety, makowce, itp. nie mogę liczyć. Całe przygotowania spoczywają na moich barkach, co tak naprawdę sprawia mi wielką przyjemność. Już zaplanowałam, że "gwiazdą" wigilijnego stołu będą krokiety. Gdy tylko plan pojawił się w głowie, po kilku godzinach próbne krokiety przedświąteczne były gotowe do konsumpcji. Wyszły pyszne, ich przygotowanie nie sprawiło mi większych trudności, nie zajęło wiele czasu, więc na 100 % moja rodzina i goście podczas świąt będą się zajadać wegańskimi, bezglutenowymi krokietami. Polecam!




Składniki: 

NaleśnikiTEGO przepisu.

Farsz na 5 krokietów:

1/2 główki małej kapusty,
5 sztuk pieczarek,
1 cebula,
1/2 szklanki ugotowanej kaszy gryczanej,
3-4 ząbki czosnku,
1 łyżeczka kminku mielonego,
1 łyżeczka suszonej natki pietruszki,
3/4 łyżeczki majeranku,
3/4 łyżeczki pieprzu,
2 liście laurowe,
4 ziarna ziela angielskiego,
1 łyżeczka soli himalajskiej lub kamiennej.

Panierka:

1/2 szklanki ciasta naleśnikowego,
1/2 szklanki zmielonych płatków owsianych (bezglutenowych).

Wykonanie:

Naleśniki smażymy według TEGO przepisu. Część ciasta naleśnikowego odkładamy do panierowania.

Kapustę, pieczarki i cebulę drobno kroimy. Kapustę gotujemy do miękkości w niewielkiej ilości wody z liśćmi laurowymi i zielem angielskim. Cebulę i pieczarki podsmażamy na patelni, a następnie dusimy z kapustą. Pod koniec dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek oraz przyprawy. 

Farsz rozprowadzamy równomiernie na całym naleśniku, następnie zawijamy jak tradycyjne krokiety. Zamaczamy z każdej strony w cieście naleśnikowym, a następnie obtaczamy w zmielonych płatkach owsianych. Smażymy na złoty kolor na rozgrzanym oleju kokosowym (nierafinowanym). Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz