czwartek, 6 kwietnia 2017

PASTA ZE SŁONECZNIKA I CUKINII DO CHLEBA, KRAKERSÓW, SUROWYCH WARZYW, ITP. (SUROWA, RAW)

Człowiek staje się bardzo kreatywny, gdy brak w domu podstawowego składnika past do chleba - awokado. Właśnie z powodu dłuższej nieobecności tegoż owocu powstają w naszej kuchni przeróżne rodzaje smarowideł i dipów. Wszystkie - tak jak awokado - w formie surowej i pełnej zdrowych kwasów tłuszczowych i witamin. Bazą dzisiejszej pasty są pestki słonecznika i cukinia. Nie sądziłam, że to połączenie będzie aż tak pyszne. Doprawiona aromatyczną oliwą z oliwek i kilkoma ząbkami czosnku usatysfakcjonuje każdego. Polecam!




Składniki:

220 g łuskanego słonecznika,
1 mała cukinia,
3 ząbki czosnku,
3 łyżki oliwy z oliwek extra virgin,
sól,
pieprz.

Wykonanie:

Wszystkie składniki umieszczamy w kielichu blendera (cukinię można uprzednio pokroić lub zetrzeć na tarce). Blendujemy do uzyskania gładkiej masy i gotowe. Smacznego!

Pastę przechowujemy w lodówce. Nadaje się do spożycia do 3 dni (bez moczenia nasion słonecznika), do 36 h (po moczeniu).